fredag den 5. september 2014

Til loppemarked i HerningCentret

Fra tid til anden inddrages alle gangene i HerningCentret til et stort loppemarked. Jeg har aldrig været til det før, men nu skulle det prøves - og det bliver ikke sidste gang, det sker. Hold da fast, hvor var der dejligt mange boder.

Det blev dog kun til tre små køb (man må jo se, om ikke man kan begrænse sig en smule!) - men hvilke køb.

Først og fremmest fik jeg (endelig) købt en holder til kaffefiltre. Jeg glæder mig til at få den op, så mine kaffefiltre ikke bare skal ligge i en bunke...! Jeg synes, den er meget sød og romantisk i stilen. På undersiden står der Aksini Stentøj, hvilket er et kustnernavn/mærke, der dækker over Aksel Sigvald Nielsen, der, blandt andet, er kendt for Ordsprogserien fra Knabstrup, hvor han arbejde i 25 år, inden han i 1954 startede Aksini Stentøj sammen med sin søn.

Aksini kaffefilterholder


Dernæst fik jeg, for en flad 10'er, en æbleskål. Min mor har en magen til og jeg har altid været fuldstændig vild med den skål. Den er, for eksempel, brandflot med råsyltede agurker i - så det er helt sikkert et godt køb.


Min smukke æbleskål


Til sidst fik jeg et par bøjler. Jeg har egentlig ønsket mig nogen i årevis, selvom jeg ikke har kunnet tage mig sammen til at få nogen, men disse her er jeg ret vild med. Håndværksmæssigt er det superflot lavet (mon man selv ville kunne lave nogen? Og hvor får man materialerne fra?) og jeg kan godt lide idéen om at mit tøj skal hænge på roser. 


Mine fine rosebøjler




Tak fordi du læste med. Husk at lægge en kommentar :) Vh. Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.