søndag den 29. marts 2015

Der var en, der var to, der var tre...

Okay, måske har det grebet lidt om sig... Men de er simpelthen bare så søde, de små træænder. Og jeg er altså blevet lidt bidt af påskepynt. Så i år har jeg fundet påskepynten frem, pyntet op og også fået indkøbt lidt nyt til amagerhylden, der nu er proppet i sjælden grad med diverse små påskefigurer. Portugisiske haner, små påskelam, Mogens Eigenbrod-kyllinger i træ, en enkelt hjort og et par andefamilier i en stor pærevælling. Det er nok ikke til et Bo Bedre-katalog, men jeg er ret glad for det alligevel. Det er skævt, ukurant og en dejlig kontrast til mine smukke, stilrene Royal Copenhagen påskeæg.

For et år siden fik jeg min amagerhylde. Og nu er den fyldt med påskepynt. 
Enkelte nye elementer er kommet til i påskebeholdningen i år. For eksempel er der kommet et par Daells Varehus fugle mere til min lille fugleflok, der nu tæller 7 af de skønne fugle, samt denne lille hane. Lidt blandede retropåskeæg til ophæng er det også blevet til.



Og så er der min andeflok. Den tæller efterhånden en del ænder for jeg har nemlig været rigtig heldig på det senere og har fået fingre i en helt masse. Så nu har jeg ænder over det hele - og jeg elsker dem! Der er ikke to, der er helt ens og hver and har sit eget udtryk og sin egen personlighed, når man kigger på dem. :)

Hele andeflokken samlet. 
Er de ikke søde?

Pynter I også til påske? Hvad er dit yndligspåskepynt?



- Tusind tak, fordi du læste med. Husk at lægge en kommentar. :)
Venlig hilsen Katrine.

1 kommentar:

  1. Sikke fine (og mange!) ænder. Er det sådan man skal til at samle ænder til dig? ;-)

    Selv har jeg en masse påskeæg a la dine, blot i pastelfarver. Jeg har dog ikke rigtig et sted at hænge dem i år, da jeg bor i en flyttekasse lige nu.

    Mest af alt holder jeg dog af mine Daells fugle identiske med dine. Min samling er snart ret omfattende, så jeg regner med, at de kræver 2 store troldehasselgrene, når de allen bliver pakket ud af flyttekasserne. Om de kan gå som påskepynt her hos mig, er jeg dog lidt i tvivl om. De får lov at hænge fremme året rundt ;-)

    SvarSlet

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.