tirsdag den 2. september 2014

Lækre lopper :)

I lørdags havde jeg, som nævnt i et tidligere indlæg, den fornøjelse at være en tur i Brugtvareterminalen i Viby. Der var mange virkelig lækre ting og har man aldrig slået et smut her forbi, er det altså virkelig et besøg værd! 

Jeg gjorde nogle helt fantastiske kup.

Noget, jeg virkelig synes er et hit (og egentlig også ret sjovt!) var denne skål. Det er underdelen til en ovnfast gryde i Figgjo Flint stellet Tor Viking og grunden til at jeg simpelthen ikke kunne lade den stå var, at jeg havde låget derhjemme allerede. Jeg har brugt låget som lysestage og anede ikke, hvad det var, da jeg købte det i sin tid (købte det bare, fordi jeg godt kunne lide dekorationen), men jeg har siden fået googlet mig frem til, hvordan underdelen til låget ser ud og jeg var derfor simpelthen nødt til at slå til, når nu underdelen stod der. Den anden Tor Viking del har jeg ikke nogen undskyldning for at have købt - syntes bare, den var fin :)




Lækre Tor Viking-ting

Jeg faldt også over dette Pyrexfad. Jeg er ret vild med Pyrex-ting, men synes trods alt, der må være grænser for, hvor mange ovnfaste ting, jeg kan have i mit køkkenskab. (Tænk, hvis jeg besad samme mådehold i forhold til porcelæn...!)

Jeg er ret vild med naiviteten i dekorationen
Til sidst fandt jeg disse to og jeg kan slet ikke komme mig over, hvor fine, de er. Det er underskåle til blomsterpotter og bagpå står de dateret til Julen 1940. Jeg tror nok, jeg kan tyde mig frem til, at der står Ehlersbak ovenover, men aner naturligvis intet om, hvad det mon hentyder til. Om ikke andet, emmer de af 'gammel jul' og har - hvis man skal tro dateringen med blyant skrevet på undersiden - 74 års charmerende patina på bagen (Advarsel: Skamløs billedspam følger).

 







Tak fordi du læste med. Husk at lægge en kommentar :)

4 kommentarer:

  1. Fine, fine fund! Hvilket et tilfælde, at du fandt underdelen til din overdel!

    SvarSlet
  2. Dejligt! Jeg har også stået med en lignende gryde med frugt/grønt motiv, de er altså så søde. Men jeg var artig og lod den stå, har sgu ikke plads til det hele d:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en utrolig sød dekoration. Men ja, man er nødt til at være lidt økonomisk med pladsen engang imellem... Desværre.

      Slet

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.