søndag den 19. januar 2014

Øv bøv - og tallerkentanker

Øv altså! Så syntes man lige, man var så smart, da man fandt en hjemmeside, der solgte middagstallerkener i Blå Colditz - og endda til ret så rimelige priser. Fluks skynder jeg mig så derfor til at bestille de 6 flade, de havde på lager ... men ak! Tre smukke tallerkener var blevet smadret i transporten! Ej, hvor blev jeg bare skuffet. Egentlig også lidt ked af det. Det er jo ikke ligefrem sådan, at stellet produceres i dag og det er faktisk også det, der - hvis man spørger mig - er både det gode og det onde ved retro og antik. Når ting ikke produceres mere og tre tallerkener bliver smadret... Ja, så er der tre tallerkener mindre af denne type i verden.

Jeg ved ikke, hvorfor andre mennesker samler retroting, men for mig er det til dels det, at der simpelthen er tale om smukke ting og til dels det, at der er en god del samlerfølelse i det. Jeg har det lidt sådan, når jeg køber noget, der ikke bliver produceret mere, at det også lidt handler om at passe på fortiden, fordi jeg synes tingene er så smukke at de er bevaringsværdige.




4 kommentarer:

  1. NØJ hvor ærgerligt. Kan sagtens følge dig, der kommer ikke sådan lige nye Colditz ting til, mængden bliver mindre og mindre. Håber i øvrigt at butikken har ydet dig en rabat, nu 3 af tallerkenerne var helt smadrede?

    SvarSlet
    Svar
    1. De har været rigtig søde og imødekommende, så jeg vil bestemt slå et smut forbi dem igen en anden gang. :)

      Slet
  2. Nej, nej, nej! Øv, hvor ærgerligt! Du må genoptage jagten på tre nye tallerkener så..

    SvarSlet

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.