onsdag den 15. januar 2014

Arhøj Ghosts og Lava People

Jeg kan helt vildt godt lide de små keramikspøgelser i 70'er-stil fra Arhøj og Gaarmann! Jeg fik selv en til jul og den skal bestemt ikke være den sidste! Personligt kan jeg især godt lide dem med den mørkeste lertype, da de passer rigtig godt til mine lyse møbler, men da der er flere forskellige lertyper og nærmest uanede kombinationer af ler og glasurfarver, er der heldigvis noget for enhver smag. :)



Historien bag de små spøgelser
De små lerspøgelser, som er mellem 9-10 cm høje, er skabt i fællesskab af Anders Arhøj og Louise Gaarmann og er baseret på konceptet fra den japanske Shinto-religion om, at alle ting i naturen har en sjæl; såvel dyr som planter og sten. Hver Ghostfigur er unik, idet den er håndlavet, håndglaseret, hånddekoreret og brændt i ovnen ikke mindre end tre gange i processen.





Lava People
Lava People-figurene fra samme Arhøj og Gaarmann passer rigtig fint sammen med deres Ghostfigurer; faktisk i en sådan grad, at de nærmest virker til at være af samme 'kollektion'. De har, i modsætning til Ghostfigurerne, forskellige udtryk i deres øjne og hvor nogle mest bare ser pudsige ud, har andre et bekymret udtryk som gør, at jeg synes, man får lyst til at tage dem allesammen med hjem fra butikken og give dem et hjem. Måske er det bare mig...?




http://www.arhoj.com/front/ghosts
http://www.arhoj.com/front/lava-people

2 kommentarer:

  1. De er SÅ fine! Har selv investeret i 2 spøgelser, og skal helt sikkert også have fingre i en Lava People figur engang. Jeg er dog ikke voldsomt begejstret for den mørke lerfarve... Uden præcis at kunne sige hvorfor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo lige, hvad man er til. Jeg synes, det er fedt at der ikke kun er én type ler. Regner du med at lade de tre figurer stå sammen?

      Slet

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.