søndag den 19. januar 2014

Lækre loppefund, aka Danild nr. 50

Nu er det jo ikke ligefrem en hemmelighed at jeg er vild med ting med tryk/overførselsbilleder, og dette lækre stel fra Danild/Porcelænsfabrikken Lyngby er ingen undtagelse.

Stellets navn er Danild nr. 50 og er også kendt under navnet Picnic/Picnick + diverse andre stavemåder(?!). Dekorationerne er lavet som overføringsbilleder og er designet i 1961 af porcelænsmaleren Frank Lensfort.

Den første del, jeg købte, er denne  kokotte/ovnfaste dims med hank(hvilket nok er lidt stating the obvious, siden navnet Danild kommer af det faktum at tingene er ildfaste)  - selvom man ikke kan se hanken på billedet. Jeg kan ikke lade være med at fryde mig over fladfisken, som jeg synes er en helt anden type motiv en grøntsagerne.



I et stykke tid var det den eneste ting, jeg ejede i serien, men så gjorde jeg et scoop på et marked, jeg var til. På den første stand fandt jeg sukkerskålen til sukker/fløde-sættet samt en sovsekande og fik begge dele til omkring 100kr. BILLIGT! 




Det må dog have ligget i luften, at der skulle Danild med hjem den dag, for da vi gik den sidste runde, fandt vi endnu en skønhed i serien, nemlig denne gryde med låg. Fast besluttet på ikke at ville give mere end 200 kr, spurgte jeg forsigtigt til prisen. Som viste dig til at være 75 kr! Det gad jeg ikke engang prutte om! 




Jeg er altså helt vildt med skildpadden!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.