søndag den 19. januar 2014

Bangholm Keramik - en ny samling

Jeg er, for ikke ret lang tid siden, begyndt på en ny samling, som jeg blankt må erkende startede med, at jeg så keramiktingene med de skønne, farverige striber i Skattejægerne på DR1. 

Jeg ved af omtale, at det er temmelig svært at få fingrene i kopperne fra Bangholm Keramik, så jeg køber dem nok, hvis jeg kan finde nogen (mokkakopperne er lettere at finde, men dem er jeg ikke interesseret i), men umiddelbart vil jeg hellere have andre typer ting i serien i første omgang (også lidt fordi jeg prøver at begrænse indkøb af ting til varme drikke!). Jeg har kun to dele, men tager helt sikkert på udkig, når jeg skal på stumpemarked til marts. 




Jeg har denne karse-dims i gul, som jeg synes minder mig om solsikker og som jeg synes er helt vildt sød. Derudover har jeg dimsen nedenfor, som jeg ikke aner, hvad er til! Men den var helt vildt fin og om ikke andet, kan der vel også gro karse i den! 



Sammen med det to Bangholm-dele følger imidlertid et mysterium, som jeg - i mangel på bedre forklaring - regner med må indikere noget med forskellige generationer af keramik. Situationen er nemlig den, at delene ikke er ens under bunden. Jeg kunne super godt tænke mig at vide, hvad forklaringen er, men indtil videre går jeg rundt i mørket. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.