onsdag den 15. januar 2014

Børnevenlige barndomsglas

Når jeg tænker tilbage til min barndom, er der specielt tre typer drikkeglas, jeg kan komme i tanke om, som stod mit hjerte rigtig nær. Den ene type lever stadigvæk i bedste velgående hjemme i min farmor og farfars køkken, men de sidste to er blevet ødelagt i tidens løb. Stor har min glæde derfor begge gange været, når det har lykkedes mig at finde glas magen til i genbrug.

Glassene nedenfor er den ene type og det er dem, vi havde i mit barndomshjem. Der er tale om henholdsvis Odderen og Sløruglen i en serie glas, FDB lavede med truede dyr i Danmark omkring de tidlige 80'ere (tror jeg nok). Jeg mener, der må have været marmelade i dem oprindeligt, men er ikke sikker.

De findes andre dyr i serien, men eftersom det var disse to, vi havde, er det også dem, jeg har anskaffet mig. Lige nu står de til opbevaring i mit vitrineskab, da jeg ikke rigtig kan nænne at bruge dem.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.