tirsdag den 8. juli 2014

Ritzenhoff - de lækre, tyske glas

Jeg har besluttet mig til at jeg gerne vil samle på glas fra Ritzenhoff. Bum, sådan. Det er egentlig noget, der har været undervejs i nogle år, men min fascination af glassene er lige blevet genoplivet i dag efter et besøg i den eneste butik jeg kender i mit nærområde, der sælger dem.

Ved man ikke, hvad Ritzenhoff er for et mærke, er det nok egentlig ikke så underligt endda, for selvom det tyske firma er meget kendt syd for Danmark, er det stort set ukendt for de fleste danskere herhjemme. Det er rigtig ærgerligt, for glassene er enormt hyggelige, synes jeg.

Alle Ritzenhoffglas (Ølglas, Champagneglas, Mælkeglas, Snapseglas og Vinglas) er dekoreret med smukke eller sjove motiver af internationale kunstnere, hvis navn diskret står skrevet på glasset. Hvert år kommer der nye til og tidligere glas udgår af produktion efterhånden og der er således tale om noget, der for mange mennesker rundt omkring i verden er samlerobjekter.

Jeg har ladet mig fortælle, at alle glas leveres i en eksklusiv emballage, hvor glassets nummer og årstal er trykt på sammen med information om den pågældende kunstner, der har dekoreret glasset. Jeg glæder mig at eje nogle en dag.

Her er mine favoritmotiver i vilkårlig rækkefølge. Eksempler på flere glas kan ses her:
http://www.ritzenhoffstore.com/Schnapps_Shot_Glasses_s/58.htm:






 





























Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.