torsdag den 1. maj 2014

Colditz, Daisy og Rörstrand / blå blå blå!

Som lovet i mit forrige opslag, kommer her en ordenlig gang billedspam af de seneste skønheder (værsgo, Helene ;) )

Vi lægger hårdt ud med mit seneste Blå Colditz-fund, nemlig dette skønne fad. Jeg leder stadig med lys og lygte efter et aflangt fad i serien og derudover dybe og flade tallerkener... Men dette fad er da bestemt også en dejlig tilføjelse.

Mit smukke fad

 Jeg elsker simpelthen bare det mønster


Så kommer vi til retroporcelænsamling nummer 7000 (sådan cirka), nemlig den seneste tilføjelse i form af Figgjo Flint stellet Daisy, designet af  Turi Gramstad Oliver. Jeg påtænker ikke at jeg vil til at have tallerkener og så videre i serien, men jeg kan godt lide mønsteret, så et par enkelte servicedele blev det alligevel til - selvom jeg havde lovet mig selv, jeg ikke skulle samle på det.

Aflangt fad i Daisy-serien 


Sukker og flødesæt



Smørskål

Hele samlingen

Den sidste ting, jeg har anskaffet mig, er fire kopper fra Rörstrands Eden serie. Jeg har et ømt punkt for netop denne serie porcelæn, da det var den, der mere eller mindre officielt startede min retroporcelænssamling.  Jeg har kun disse kopper og så min æbletallerken, men jeg faldt over dem ved et tilfælde og MÅTTE bare eje dem...


Er de ikke bare lækre?

3 kommentarer:

  1. NØJ! Fine, fine ting! Må indrømme, at jeg er særlig misundelig på din firkantede Daisy smørskål. En sådan har jeg aldrig mødt. Men det er squ godt nok også langt mellem Daisy'erne på loppemarkederne og i genbrugsbutikkerne.

    Ærgerligt, men måske samtidig positivt, for ellers havde jeg 5 køkkener fuld af Daisy porcelæn, selvom jeg kun dækker op til 1 i dagligdagen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også rigtig glad for den. :) Jeg kender godt det der med, at man kunne fylde 5 køkkener med retroguf, hvis man havde muligheden for det! Men det ser da ud til, din samling af Daisy er ret habil efterhånden! :)

      Slet

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.