torsdag den 7. august 2014

Påskesommerlopper

På trods af en sommer, der har været meget varm, hvilket har betydet hævede fødder for mit vedkommende, er det alligevel blevet til en lille smule lopper. Et par bøger har jeg fået købt og derudover har jeg gjort disse små kup - synes jeg selv. På mystisk vis er meget af det påskepynt, men man må jo slå til, når man finder guld - så pyt med, det er lidt udenfor sæson.

Jeg fandt, for eksempel, disse træænder. Jeg mener, jeg kan huske at have set dem hos andre bloggere, men jeg ikke huske, hvilke. Jeg tror egentlig ikke, de er noget særligt værd andet end dekorationsværdien, men det er jo sådan set også det eneste, der tæller i denne her sammenhæng. Under alle omstændigheder syntes jeg bare, de var så søde, at jeg ikke kunne gå forbi dem. Jeg er i hvert fald lidt forelsket i dem.

Hr og Fru And med lille Rap
Er de ikke bare for søde?


En anden (påske)ting, jeg har fundet her sommeren over, er disse to små trækyllinger. De har et klistermærke under 'foden', hvor der står 'Bogense trækunst Handpainted', og jeg har efterfølgende kunnet google mig frem til, at det vist er en gut, der hedder Mogens Eigenbrod, der har begået de små kyller. Jeg synes egentlig. det er lidt spændende med påskepynt i sort og guld, hvilket jeg ikke kan mindes at have set før, men de minder mig om træjulepynt fra min barndom. Hele humlen ved retroting er vel, at de føles hjemlige på sådan en varm og hyggelig måde og de synes jeg, de små trækyllinger er for mig.



Jeg glæder mig til at have dem fremme til næste påske


4 kommentarer:

  1. Hvor er de kære - især der hvor de går på stribe ;-) Fine fund!

    SvarSlet
  2. Ja, jeg er også ret glad for dem. Men man får bare lyst til at pynte op på et helt forkert tidspunkt af året, når man finder sådan nogle ting. :-S Tænk, hvis det havde været julepynt! :)

    SvarSlet
  3. Haha... Jeg overvejede at lade mit julepynt hænge fremme, sidst jeg fandt noget (her i sommers). Men jeg lod være, og besluttede at vente til det blev lidt koldere. Men jeg tror nok, at det kommer op allerede i november.

    SvarSlet
    Svar
    1. Looool! Genialt! Det er SÅ godt at det ikke kun er mig, der får den slags indfald! :)

      Slet

Tusind tak, fordi du tager dig tid til at kommentere på min blog! :)

- Katrine.